seo pr, pozycjonowanie stron, promocja stron w internecie
Dlaczego w sklepie brak konwersji? PDF Drukuj Email

Sprzedaż w sklepie internetowym - bariery konwersji. Dlaczego użytkownicy rezygnują z zakupu?

Zanim zaczniesz analizować swój sklep lub każdą inną stronę internetową zapomnij o "ruchu", lajkach, czy pozycji w Google. Zapomnij tylko na chwilę, bo to podstawa - bez odwiedzających nie ma sprzedaży. Jednak nim zaczniesz analizować ruch, sprawdź listę poniżej.

 

 

Wspólne bariery konwersji:

- Niepełny opis produktu / braki w specyfikacji
- Nieodpowiednie zdjęcie/ brak zdjęć produktu
- Wymóg utworzenia konta do kasy / koszyka (utrudnione logowanie)
- Zbyt wiele czynności by zrealizować zamówienie
- "Hidden" / ukryte koszty / niespodziewane koszty np. transportu
- Brak bezpiecznego certyfikatu witryny i informacji budujących zaufanie
- Powolne ładowania strony

Jeżeli bariery zostały usunięte, zwróć uwagę na dobre opisy (jakość tekstów), koszyk, opinie i oceny twojego sklepu na innych witrynach, zwiększenie zasobów cyfrowych (wideo, zdjęcia w zestawach, powiększanie zdjęć produktów, dodatkowe info w pdf itp.)

Popyt i produkt - odpowiedz sobie na pytania.

- Kto jest klientem i czy realizujesz jego potrzeby?
- Czy oferujesz coś, co ludzie naprawdę chcą kupić? (To może brzmieć niepoważnie, ale niektórzy właściciele firm błędnie oceniają wielkość rynku na sprzedawane przez siebie produkty.)
- Czy i co konkretnego odróżnia Cię od konkurencji?
- Czy masz profesjonalną witrynę na którą chętnie się wraca?
- Czy kroki potrzebne do realizacji zakupu są przejrzyste i jasne? (Optymalizacji procesu zamawiania).
- Czy masz dobrą nazwę, slogan i realizujesz opracowaną wcześniej koncepcję promocji?

Elementy na stronie sklepu internetowego.

- Nawigacja: Czy łatwo jest nawigować, wrócić na poprzednie miejsca sklepu?
- Koszyk: Czy zakup jest uproszczony?
- Kontakt: adresy, kontakty, komunikatory, telefony.
- Support \ pomoc: Czy można skontaktować się ze sprzedawcą, odpowiedzieć na pytania? Jak to zrobić?
- Usługi przed sprzedażowe i po sprzedażowe: Na wielu witrynach brakuje informacji na ten temat.

Klienci muszą czuć się docenieni. Często robi to podstawową różnicę - pomiędzy klientem a odwiedzającym!

 

Copyright by Agencja interaktywna WebPress. All rights reserved.

Pozycjonowanie.WebPress

Wypromuj również swoją stronę